Լրաբեր հասարակական գիտությունների =Herald of the Social Sciences

Эволюция концепции непрерывного образования (к методологии исследования)

Осипов, B. Г. (1990) Эволюция концепции непрерывного образования (к методологии исследования). Լրաբեր Հասարակական Գիտությունների, № 6 . pp. 44-52. ISSN 0320-8117

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1462Kb

Abstract

Շարունակական կրթության պետական միասնական համակարգ ստեղծելու խնդիրը այդպիսի կրթության տեսության մշակումը դարձրել է էլ ավելի այժմեական ու հրատապ։ Իսկ դա անհնար է առանց խորհրդային և արտասահմանյան սոցիոլոգիական ու մանկավարժական գիտություններում այդ երևույթը արտացոլող տեսությունների ծագման ու հետագա զարգացման մանրակրկիտ ուսումնասիրության։ The problem of creation of unified state system of lifelong education has done the elaboration of the theory of this education more urgent.But it's not possible without a detailed study of the origin and further development of the theories which reflect this phenomenon in the Soviet and foreign sociological and pedagogical sciences.

Item Type:Article
Additional Information:Շարունակական կրթության տեսության զարգացումը (հետազոտության մեթոդաբանության շուրջ)։ The evolution of lifelong education conception (research methodology).
Uncontrolled Keywords:Օսիպով Վ. Գ., Osipov V. G.
Subjects:L Education > LC Special aspects of education > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education
ID Code:3574
Deposited By:sci info
Deposited On:05 Nov 2012 11:31
Last Modified:16 Mar 2014 07:10

Repository Staff Only: item control page